söndag 27 januari 2019

Shopstopets största utmaningar

Mitt s.k. shopstop går väldigt bra än så länge. Shoppingcenter och klädbutiker känns oerhört ointressanta, och alla nyhetsmejl från diverse webshoppar ger mig inget sug att beställa något. Det som känns mest utmanande, eller kan bli utmanande under våren, är att låta bli att köpa inredning. Gardiner har jag så jag klarar mig, men nya KUDDFODRAL i härliga vårmönster- och färger kan bli svåra att motstå. En sån tur då att jag igår packade upp den sista lådan som fortfarande var ouppackad efter flytten. I den lådan fanns en massa tyger! Så om suget efter nya kuddfodral blir för svårhanterligt får jag helt enkelt sy några. 

Denhär tiden på året lockar det även att köpa tulpaner. Att köpa buketter varje vecka, som jag gjort vissa år för att pigga upp vintermörkret, är väl inte helt bra ur miljösynvinkel, men nångång ska jag väl kunna "unna mig" en tulpanbukett. (för övrigt är jag lite allergisk mot uttrycket att "unna sig"...) En eller två grönväxter (eller helst fem) har jag också tänkt unna mig så småningom. Jag brukar dock ha lite problem att hålla liv i växter vintertid så jag väntar med det inköpet tills dagarna är ljusa lite längre, typ slutet av februari kanske. Örter och sallader vill jag så under våren, men jag återkommer till det i ett annat inlägg.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar