söndag 20 januari 2019

Eko-mosterns återkomst

Plötsligt startade jag en ny blogg. Allt snack om klimatet i sociala medier den senaste tiden, Greta Thunberg i Skavlan och kanske också lite Marie Kondo som inspirerar till att göra sig av med prylar ledde till att jag vill återuppta min vision om att bli mer klimatsmart. För några år sedan var jag väldigt inne på allt ekologiskt, men efter hand har "projektet" stagnerat och kanske till och med till viss del gått bakåt. Men nu har ekoinspirationen återvänt, och med den även blogginspirationen eftersom bloggande är ett bra sätt att dokumentera och hålla upp motivationen. Vi får dock se hur länge blogginspirationen håller i sig... kanske blir det endast detta inlägg. Kanske blir det många inlägg, och kanske jag till och med lyckas inspirera någon att också tänka mer hållbart och klimatsmart. Vi får se.

Jag har lånat ett par böcker på temat hållbart liv. För tillfället läser jag denna, Naturskyddsföreningens guide till ett hållbart liv.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar