måndag 8 april 2019

Urk

Det finns en aktiv loppisgrupp på FB för de som bor i min stadsdel. Det är jättefint att se att folk ger bort och säljer sådant de inte behöver, men jag förundras över hur många som verkar ha garderoben fylld med kläder och skor som de aldrig har använt. Häromdagen var det en person som bjöd ut en Ipad som hon hade köpt för ett par veckor sen men sedan insett att hon inte behöver. Öööööh. Varför köpte du den om du inte behövde den?! Kan alla vänligen försöka tänka igenom sina inköp en gång till innan de slår till, TACK! Urk, detta konsumtionssamhälle.

(nog har jag förstås också impulsshoppat i mina dagar men inte i denna utsträckning som vissa verkar göra... och nu siktar jag som sagt på att bli en minimalist som tänker igenom alla inköp noga)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar