söndag 7 april 2019

Hemgjorda bioavfallspåsar

Rensade ett par tidningshögar igår och hittade en hel del tidningar att slänga. Tänkte först föra dem till pappersinsamlingen men så slog det mig att jag istället kunde vika bioavfallspåsar av dem. Jag gjorde det ofta då jag bodde i Vasa men nu har jag främst använt köpta bioavfallspåsar en längre tid. Resultatet blev många vikta påsar så nu har jag så jag klarar mig en tid. Nackdelen med påsarna är att de är ganska små, men å andra sidan är det mindre risk att bioavfallet börjar lukta eftersom man blir tvungen att föra ut avfallet oftare då påsen fylls snabbt.

I denna bok fick jag tipset att använda tomma äggkartonger för bioavfall, så det är också ett alternativ.

Instruktioner för hur man viker bioavfallspåsar av tidningar finns här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar